85
Cinemaspots krijgen 85% van de aandacht
De resultaten springen letterlijk in het oog. Van een online advertentie wordt gemiddeld 1,4 % echt bekeken, van een tv-spot 23,1 % en van een cinemaspot maar liefst 85 %. Zonder de blik af te wenden. En zo hebben we nog een aantal straffe cijfers waar niet naast te kijken valt. Het hele onderzoek kun je hier downloaden.
2,6
Krijg veel meer effectieve aandacht/euro
Natuurlijk, denk je, kijkt een cinemapubliek aandachtiger. In het duister en in hun comfortabele zetel. Maar het kost mij zoveel meer als adverteerder.
Lang niet. Uitgedrukt in aandacht/euro is cinema veel rendabeler.
Voor 1000 contacten in cinema kost 1 seconde effectieve aandacht 2,6 euro, op TV is dat 3,1 euro en online zelfs 62,6 euro.
Wij noemen het ‘attention CPM’ of aCPM. De kost voor één seconde effectieve aandacht per 1000 contacten. Ook daarover leest u alles in de white paper.