NL FR EN

Weten hoeveel iemand ziet van je spot? Je kan het nu meten.

OTS?
Viewability?
Buying eyeballs?

Hoe lang kijken consumenten naar mijn spot? Je vraagt het je als adverteerder uiteraard af. Maar hoe kun je nu weten hoeveel echte kijk-tijd je spot krijgt? Dat kon niet, tot vandaag.

Samen met de researchers van Profacts en Lumen heeft Brightfish een manier gevonden om effective views te meten over verschillende media heen. En dat door een unieke combinatie van data sets en eye-tracking. Kijkt iemand écht naar een scherm? Hoe lang precies? Daar hebben we glasheldere cijfers over.

Cijfers & conclusies

85

Cinemaspots krijgen 85% van de aandacht

De resultaten springen letterlijk in het oog. Van een online advertentie wordt gemiddeld 1,4 % echt bekeken, van een tv-spot 23,1 % en van een cinemaspot maar liefst 85 %. Zonder de blik af te wenden. En zo hebben we nog een aantal straffe cijfers waar niet naast te kijken valt. Het hele onderzoek kun je hier downloaden.

2,6

Krijg veel meer effectieve aandacht/euro

Natuurlijk, denk je, kijkt een cinemapubliek aandachtiger. In het duister en in hun comfortabele zetel. Maar het kost mij zoveel meer als adverteerder.

Lang niet. Uitgedrukt in aandacht/euro is cinema veel rendabeler. Voor 1000 contacten in cinema kost 1 seconde effectieve aandacht 2,6 euro, op TV is dat 3,1 euro en online zelfs 62,6 euro.

Wij noemen het ‘attention CPM’ of aCPM. De kost voor één seconde effectieve aandacht per 1000 contacten. Ook daarover leest u alles in de white paper.

Download onze conclusie

Download onze white paper

Het lijkt erop dat we alvast je aandacht hebben. Bedankt daarvoor. Mogen we ook vragen even je naam, bedrijfsnaam en e-mail achter te laten? Dan kunnen we je altijd op de hoogte houden van de nieuwste resultaten van onze metingen. En van onze aanbiedingen.

Maak meteen een afspraak voor een presentatie van al onze straffe cijfers

Brightfish en jij. One on one. De tracking methode, de resultaten, de insights & de calculatietool. Alles haarfijn voor je uitgelegd.